söndag 15 april 2012

Lite mat


2 kommentarer:

  1. Tjena Patrik!

    Jag har ett par frågor här som jag hoppas du kan besvara.

    1. BCAA eller EAA , vad är skillnaden/bäst i ditt tycke? och är BCAA:n från MMsports bättre än den grön/vita burken från gymvaruhuset?

    2. Jag har för mig jag läste nånstans på hanzo för ett tag sen att du skrev att du drog i dig ca 3000 kcal per dag. Vad äter man för o få i sig så mkt? Jag är 1.90 lång o väger ca 93-94 kilo men vill gärna upp till 100-110 som du en gång låg på :P Är 3000 kcal tillräckligt för mig tror du eller ska jag ligga på ännu högre om jag vill bli köttigare? Inte vara rädd för cheese:n liksom :P

    Kanske svårt för dig o svara på såhär på rak arm eftersom du inte vet mitt kostschema men jag skriver gärna det om du pallar ta en titt på det.

    3. Dricker du mkt vatten om dagarna? Jag tänkte mest på monohydratet du tar, man ska ju tydligen dricka vatten då.

    Nu blev det lite mycket här kanske men jag hoppas du orkar svara.

    Slutligen vill jag bara tacka för en sjukt grym och inspirerande blogg. Är inne varje dag o checkar när man behöver lite taggning. Gillar den nya bloggen skarpt btw !

    Ha en bra vecka o keep it up man! MVH Rille

    SvaraRadera
  2. Ska försöka :-)

    1: Jag säger BCAA men jag har inget som backar upp det hehe. Men i USA så är det mer populärt vad jag förstått med BCAA, och vill man ha hur många aminosyror som helst så finns ju alltid vassleprotein. Jag tror det kvittar vi vet ju ändå aldrig till 100% vad burken innehåller, får bara hoppas att det är vad det står.

    2: Jag ligger just nu på ca 3000kcal träningsdag och ca 2500kcal vilodag. Och dietar... Så jag skulle säga över 3500kcal måste du få i dig. Och en riktigt fet pizza är nog nära på 2000kcal så om du har svårt för att äta "vanlig/bra mat" så kan man alltid slänga in lite skräpmat för att få upp kalorierna. Annars skulle jag mest hålla koll på att få i sig 2-3g protein per kg och sen låta spegeln avgöra när man tycker det ser för dåligt ut :)

    3: Får nog i mig nästan 2liter under ett träningspass och dricker ganska mycket under dagen. Inte koll på exakt men blir några liter iaf.

    Tackar! ska försöka hålla den uppdaterad hela tiden, är lätt att göra med mobilen så krävs inte så mycket jobb heller :)

    Detsamma!

    SvaraRadera