tisdag 10 april 2012

Diet

Bestämde mig för att dieta i år för att få lite förändring. Kändes som att inget hände med vikterna och det började bli enformigt. Åt vad som helst och mycket skräpmat senaste året och träningen har gått riktigt bra. Men började bli jobbigt att pressa i sig så mycket mat som möjligt varje dag.

108,1kg morgonvikt startade dieten på och lägsta vikten är 94,1kg just nu (igår), har inte legat under 100kg i vikt sen 2009 om jag inte minns helt fel.

Styrkan är ganska bra fortfarande och vore det inte för att min höger axel jävlas lite ibland och någon nerv kommer i kläm som gör att jag förlorar styrkan, så hade jag varit starkare i pressövningarna.

jag är ganska nöjd med dieten hittills, har inte varit speciellt jobbigt utan ofta skönt att veta vad man ska äta varje dag och ha allt planerat. Formen har blivit helt ok. Styrkan är bättre än väntat. Lite svårt att bestämma mig hur lågt jag ska gå bara...



Börjat med ätardag ibland för att få lite variation och hade en igår, blev ganska mycket skräpmat men vågen visar bara 2,1kg + idag. Men tror vikten kanske blir högre imorgon då jag hinner binda mer vätska idag... 

En liten del av maten, blev ett till besök på Mc Donalds och åt deras äckliga Prime Chicken, har deras app så man fick 2 för 1 och den kommer jag aldrig mer äta igen. En tunnbrödsrulle med 2 grillade och räksallad, lite godis och fika. Känner mig rätt less på sån mat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar