tisdag 9 oktober 2012

Nytt rekord

Tog mig ca 40min att hitta en parkeringsplats vid Delta...
Och jag hade tagit pwon på vägen dit, enkelt!

Vägde 98.8kg gymvikt och är sugen på att gå ner lite, känner mig riktigt ur form. Konstigt att man inte kände att det var lika illa när jag vägde 108kg morgonvikt.

Får se om jag har diciplin att äta bättre.

Kände mig helt slut igår så vilade från bröstpasset och körde det idag istället. Körde själv så blev lättare vikter och fokuserade mer på kontakt.
Blev 140-160kg i bänken, 40-65kg lutande hantlar, 60kg dips m.m.

Blir typ en sidec(hest) som vanligt...


4 kommentarer:

  1. Tjenare Patte :D

    Jag kom och tänka på ett gammalt matschema som du skrev på din ''förra'' blogg innan du gjorde lite ändringar och innan du börja deffa osv. Tror det var under din köttartid när du vägde 100-110 nånstans. Iallafall, du skrev då att du sänkte 1 l filmjölk, det jag inte minns är vad det till frukost eller mellanmål? Eller har du alltid käkat havegryn/whey till frulle? Minns att det va nåra mackor från kiosken jag till mellanmål med, lunch sen träna sen typ kyckling/ris och kokosmjölk om du hade varit duktig o lagat mat skrev du :p

    Anledningen till att jag frågar är att jag vill ju gå upp och då tänker jag att om skulle käka liknande borde väl jag gå upp också eftersom du vägde såpass mycket på den tiden. Det kanske är dumt sätt och tänka på, jag vet inte, jag är ju längre än dig te x kanske behöver ännu mer kcal. Sen är jag dålig på och räkna ut vad jag behöver i mig, vet inte hur man gör :S

    Hoppas allt är bra med dig annars! Började svarva lite idag i CNC:n btw, har inte kommit till fräsar o sånt än. Är det något du ofta gör eller? =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukade dricka mild naturell yoghurt (är typ 40g protein och 40g kolhydrater, ibland lättfil). Då var det mer som ett mellanmål eftersom att det typ alltid går att dricka även om man är mätt...

      Har typ alltid ätit havregrynsgröt till frukost men ett ganska dåligt alt eftersom det innehåller lite kalorier.

      Men ät mycket kalori rik mat och drick kalorierna när du inte klarar av att äta längre. Nu senast när jag vägde 108kg morgonvikt om inte mer, blev det ju minst typ en skräpmatsmåltid per dag för att få upp kalorierna och för att jag inte hade någon aptit...

      Kanske lite för överdrivet dålig mat men var enda sättet att få i mig. Bästa vore ju att att diet mat i så stora mängder men är ju typ omöjligt...

      Lycka till!

      Radera
  2. Hej Patrik!

    Inspirera oss med fler uppdateringar om träningen :)

    En fråga: Räknar du nåt på maten nu eller kör du bara på känsla?

    MVH
    Victor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit lite dålig men ska försöka förbättra mig :)
      Nu håller jag lite koll på proteinet och äter väldigt lite kolhydrater och typ för mycket fett :)

      Radera